Παρασκευή 27 Απριλίου 2012

Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης

Για να είμαι ειλικρινής, όταν ολοκληρώθηκε η ανάπλαση του πρώτου κομματιού της Νέας Παραλίας της Θεσσαλονίκης από τον Όμιλο Φίλων Θαλάσσης μέχρι το Μέγαρο Μουσικής πριν από τρία τέσσερα χρόνια, αν θυμάμαι καλά, ήμουν αρνητικά προδιατεθειμένος. H αρνητική προδιάθεση είχε σχέση φυσικά με το γεγονός ότι το θεώρησα "έργο Παπαγεωργόπουλου". Και οτιδήποτε είχε σχέση με τον οδοντογιατρό μου προκαλούσε (και μου προκαλεί) απέχθεια.

Τελικά όμως όταν την περπάτησα την καινούρια Νέα Παραλία μου άρεσε. Στην αρχή ενοχικά δεν το παραδεχόμουν, αλλά σιγά σιγά και βλέποντας την απήχηση που είχε στον κόσμο, το δέχτηκα με ακόμη μεγαλύτερη άνεση. Και τελικά αποδέχτηκα ότι ο Παπαγεωργόπουλος, που κατά τη γνώμη μου είναι ένας από τους χειρότερους δημάρχους της Θεσσαλονίκης ever, άφησε και μερικά (ελάχιστα) καλά έργα στην πόλη. Και το έργο της ανάπλασης της Νέας Παραλίας είναι το πιο σημαντικό.





Φυσικά η Νέα Παραλία που σχεδίασε ο αρχιτέκτονας Πρόδρομος Νικηφορίδης δεν είναι η παραλία των ονείρων μου. Δεν είναι η πιο πρωτότυπη και σίγουρα δεν είναι η καλύτερη της Ευρώπης όπως έλεγε τότε μέσα στην αφόρητη αλαζονεία του ο Βασιπαπ (Βασίλης Παπαγεωργόπουλος).

Είναι όμως μια παραλία για την οποία τουλάχιστον δεν ντρέπομαι. Θα μπορούσε σίγουρα να είναι πολύ καλύτερη, αλλά τουλάχιστον είναι ένα κομμάτι της πόλης που "μυρίζει" πολιτισμό και Ευρώπη. Και είμαι χαρούμενος που τα έργα που αφορούν στην ανάπλαση του υπόλοιπου κομματιού της Νέας Παραλίας, από τον Όμιλο Φίλων Θαλάσσης μέχρι τον Λευκό Πύργο προχωρούν με πολύ καλό ρυθμό. Ελπίζω ότι το αποτέλεσμα θα είναι ανάλογο και ίσως και καλύτερο.

Εννοείται ότι φυσικά υπάρχουν ένα σωρό αντιδράσεις για την ανάπλαση αυτή, ειδικά για το κομμάτι το οποίο κατασκευάζεται σήμερα. Από τις πιο σοβαρές μέχρι τις πιο γελοίες, αλλά η αίσθησή μου (και η ελπίδα μου) είναι ότι το αποτέλεσμα θα δικαιώσει τον Νικηφορίδη και σε τελική ανάλυση όλους εμάς, τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου